Saturday 8 December 2012

  • Pandang Pertama : Microsoft Surface RT oleh Amanz.my

    Dalam pelbagai jenis tablet dan peranti hibrid yang ditawarkan oleh para pengeluar untuk Windows 8 dan Windows RT, salah satu yang menjadi penantian ramai pengguna adalah Surface, yang mana dibangunkan oleh pihak Microsoft sendiri. Surface merupakan tablet pertama yang dikeluarkan oleh Microsoft, yang mana sedia terkenal dengan beberapa perkakasan mereka seperti tetikus, papan kekunci, mahupun konsol mereka – Xbox. Buat masa ini, Microsoft Malaysia masih tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berkenaan dengan bilakah Surface bakal hadir ke Malaysia. Memandangkan Xbox 360 sendiri tidak dilancarkan secara rasmi di Malaysia, kemungkinan untuk Surface dilancarkan secara rasmi adalah agak tipis.



    Spesifikasi Surface RT
    Sistem OperasiWindows RT
    Skrin10.6-inci ClearType HD (1366×768 pixel)
    Storan32GB/64GB. Sokongan mikroSD dan USB 2.0
    CPUNVIDIA Tegra 3 empat-teras.
    Memori2GB RAM
    Kamera2 kamera depan belakang HD 720p LifeCams

    Seperti kebanyakkan bungkusan dan kotak peranti pada masa kini, Surface turut sama membawakan rekabentuk yang minimalis, dimana sebaik sahaja anda membukanya, anda akan dapat melihat tablet Surface tersebut sendiri, dan pada bahagian kanan adalah pengecasnya, serta manual untuk Surface pada bahagian bawah tablet tersebut.
    Sekiranya anda membeli pakej dengan papan kekunci, ia akan disertakan sekali, pada bahagian bawah, dalam kotak berwarna hitam.



    Untuk Sambungannya sila dan ulasan penuh sila klik di link ini : Pandang Pertama : Microsoft Surface RT .

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 myhyazid blog.